ایجاد هشدار در گوگل برای کلمات کلیدی
گوگل آلرتس چیست؟
گوگل آلرتس یک ابزار رایگان است که میتواند هر وقت که کلمه کلیدی یا عبارت مورد نظرتان توسط گوگل ثبت و ایندکس میشود به شما اطلاعرسانی کند.
احتمالاً برای شما هم پیش آمده که کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو کرده باشید تا ببینید که مردم درباره آن چه میگویند یا بخواهیداطلاعات جدیدی دربارهاش به دست بیاورید. گوگل آلرتس همین کار را به نحو احسن و بهطور خودکار برای شما انجام میدهد. استفاده از گوگل آلرتس باعث میشود که نتایج مرتبط و چهبسا مهمی که در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر نشدهاند را از قلم نیندازید؛ بهعلاوه، طبیعتاً دریافت اعلانهای خودکار از جستجوی دستی تکتک عبارات و کلمات مورد نظر آسانتر است.
توجه داشته باشید که بین زمان انتشار کلمه یا عبارت مورد نظر شما در اینترنت تا هنگام اطلاعرسانی یک فاصله زمانی وجود خواهد داشت، چراکه معمولاً ایندکس شدن صفحات جدید فوراً انجام نمیشود و اغلب چند روز زمان میبرد. درعینحال، معمولاً این تأخیر چندروزه تأثیر خاصی بر ارزش و منافع کسب اطلاعات مورد نظر ندارد.
کاربردهای گوگل آلرتس
گوگل آلرتس پتانسیل بالایی برای استفاده در امور بازاریابی دارد. ازجمله مهمترین و کاربردیترین نتایج استفاده از این ابزار مفید میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1. پیگیری ذکر اسامی مورد نظر در اینترنت
شاید تمایل داشته باشید که بدانید چه کسی و در کجا از شما، رئیستان یا هر کس دیگری در اینترنت سخن به میان آورده است. در این صورت کافی است که برای نامهای مورد نظر خود در گوگل آلرتس هشدار تنظیم کنید تا بهمحض اینکه آن اسامی به چشمان تیزبین گوگل خورد، شما را در جریان قرار بدهد. از این طریق میتوانید بر وضعیت شهرتتان نظارت داشته باشید.
2. نظارت بر موقعیت برند شرکت
درست مانند پیگیری اسامی اشخاص مختلف، از طریق گوگل آلرتس میتوانید نام برند شرکت خودتان را نیز زیر نظر بگیرید. در این حالت هرگاه که مردم درباره شرکت شما حرف منفی یا مثبتی میزنند در جریان قرار خواهید گرفت و میتوانید اقدامات مقتضی را برای حفظ و تقویت موقعیت برند خود انجام بدهید.
3. نظارت بر رقبا
تردیدی وجود ندارد که باید از آنچه که درباره شما و شرکتتان گفته میشود اطلاع داشته باشید، اما اطلاع از اوضاع و احوال نزدیکترین رقبا نیز به همان اندازه اهمیت دارد. با درج نام رقبا یا شرکت متبوع آنها میتوانید این مهم را بهراحتی به انجام برسانید.
4. نظارت بر کلمات کلیدی هدف
گوگل آلرتس میتواند وضعیت استفاده از کلمات کلیدی اصلیتان را به شما نشان بدهد. با اطلاع از وضعیت و دامنه کاربرد کلمات کلیدیتان میتوانید محتوای خود را به سمت و سوی موضوعاتی ببرید که هنوز کسی به سراغشان نرفته است. بهعلاوه، این میتواند به پیدا کردن و بهرهبرداری از سایر کلمات کلیدی مرتبط نیز بیانجامد و بهطورکلی، به عاملی در جهت تقویت استراتژیهای شما در زمینه پیدا کردن و استفاده از کلمات کلیدی تبدیل شود.
5. بک لینک سازی
هرگاه که اسمی از کسبوکار، محصول یا خدماتی که ارائه میدهید در یک وبلاگ یا پلتفرم پرسش و پاسخ (مانند فروم های اینترنتی) برده میشود، فرصت ارزشمندی برای معرفی بیشتر یا گرفتن بک لینک پدید میآید. استفاده از گوگل آلرتس به شما کمک میکند تا این فرصتها را هر چه سریعتر پیدا کنید و نان را تا وقتیکه هنوز تنور داغ است بچسبانید.
برای استفاده از گوگل آلرتس به عنوان یک ابزار بک لینک سازی کافی است که برای کوئری های (کلمات، عبارات و جملاتی که کاربران جستجو میکنند) مرتبط با محصولات یا خدمات خود هشدار تنظیم کنید.
به عنوان نمونه، اگر ویدئو پروژکتور میفروشید میتوانید عباراتی مانند «خرید ویدئو پروژکتور خانگی» و «بهترین ویدئو پروژکتور برای بازی» را زیر نظر بگیرید.
در این حالت، گوگل آلرتس صفحات مرتبطی را به شما نشان میدهد که در آنها میتوانید به سؤال مخاطبان هدف پاسخ بدهید، محصول یا برندتان را تبلیغ کنید و به وبسایت خود لینک بدهید.